INOVASI DESAIN KEMASAN PRODUK & REPACKAGING PADA UMKM RENGGINANG “BU TAMSUNI”

Ratna Hardaningtyas, Helmi Artikasari

Abstract


This service aims to determine the effect of product packaging on purchasing decisions in Bu Tamsuni's rengginang business. The method used in community service is through socialization, training and mentoring. After the program is implemented, the product packaging is thicker so that the product is not easily damaged and new designs are more attractive to buyers. With the implementation of the community service program, it can help Mrs. Tamsuni to increase the sales of her products.


Full Text:

PDF

References


Bastomi, M. (2022). Peningkatan Daya Saing Kopi Dengan Strategi Kemasan Dan Pemasaran Di Dusun Borojabung. DINAMIS: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(1), 1–6. https://doi.org/10.33752/dinamis.v2i1.530

Djati, T. A. (2020). Pemasaran Dalam Mempengaruhi Perilaku Konsumen “ DECOY EFFECT ” Membeli Produk yang Lebih Mahal. Jurnal Brand, 2(2), 190–194.

Erdhianto, Y. (2021). Analisa Pengendalian Kualitas untuk Mengurangi Jumlah Cacat pada Kemasan Produk Gula Pasir PG Kremboong dengan Metode Seven Tools. Seminar Nasional Teknologi Industri Berkelanjutan I (SENASTITAN I), 1(1), 349–357. http://ejurnal.itats.ac.id/senastitan/article/view/1644

Herydiansyah, G., Candera, M., & Pahlevi, R. (2019). Penyuluhan Pentingnya Label Pada Kemasan Produk Dan Pajak Pada Usaha Kecil Menengah (UKM) Desa Tebedak II Kecamatan Payaraman Ogan Ilir. Suluh Abdi : Jurnal Ilmiah Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(2), 84–89.

Kasino. (2020). Pengaruh Kemasan Harga Dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Sabun Cuci So Klin Di Kecamatan Sukodono Sidoarjo. Jurnal Ecopreneur.12, 3(1). https://doi.org/10.51804/econ12.v3i1.674

Mukhlis, M., Latif, L. A., Tjiroso, B., & Rais, S. (2022). Pelatihan Pembuatan Kemasan Produk-Produk Rumahan Bagi Masyarakat Di Desa Toniku. To Maega: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 5(1), 91–98.

Pratama, D. Y., Namira, M., Sabrina, M., & Monica, R. F. (2021). INNOVATIVE : Volume 2 Nomor 1 Tahun 2021 Research & Learning in Primary Education Menerapkan Rasa Percaya kepada Konsumen Setiap Membeli Barang di Toko. Innovative, 2, 420–425.

Putri, R. D., & Hanafi, I. (2021). PENDAMPINGAN PENGGUNAAN KEMASAN “Vacum Sealer” PADA PRODUK OLAHAN IKAN BANDENG DI DESA GERSIK PUTIH KEC. GAPURA SUMENEP. Jurnal Terapan Abdimas, 6(2), 140. https://doi.org/10.25273/jta.v6i2.7969

Rizianiza, I., Mungil, D., Idhil, A., Abdinus, J., & Pengabdian, J. (2021). Peningkatan Pemahaman Tentang Kemasan Pada UMKM Pengolah Rumput Laut Institut Teknologi Kalimantan P rosent ase Kenai kan J um l ah UMKM Indonesi a. Jurnal Abdinus: Jurnal Pengabdian Nusantara, 5(1), 144–152.

Sudaryanti, D., Bastomi, M., & Sholehuddin, S. (2022). Peningkatan Penjualan Produk Industri Kreatif Melalui Pelatihan Packaging dan Packing di RW 01 Kelurahan kedungkandang Kota Malang. RESWARA: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 3(2), 434–441.




DOI: http://dx.doi.org/10.33474/penadimas.v1i1.18481

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Pena Dimas: Jurnal Pengabdian Masyarakat is indexed by:

   

 

 

 

This work is licensed under a Creative Commons Attributions-ShareAlike 4.0 International License.